27-10-12

stokhaken

Het blijft leuk dat stokhaken, Ik kom op verschillende blogs leuke ideeën tegen met deze techniek.
Zo als hier en hier.

Ik zelf ben nog met de sjaals bezig.

Voor mijzelf een kol voor het najaar.

Voor mijn dochter een sjaal.
Hier heb ik tussen elke "stok" toer, 2 gewone toeren met vasten gehaakt, geeft een heel leuk effect.

En een dunne sjaal voor de sier.

Ik heb voor alle drie de sjaal een andere maat stok/buis gebruikt.
Je hoeft echt geen dikke brienaalden te gaan kopen, een stuk bezemsteel of een PVC buis werkt net zo goed en die liggen meestal nog wel in de schuur (wel even de uiteinden glad schuren anders blijft je draad steeds haken).

Groetjes Mennie.

4 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Je hebt een nieuwe volger!
    Ik zag bij jou een mooi voorbeeld van stokhaken, het gaan om de lila sjaal. Mag ik vragen welk garen je hebt gebruikt, dikte van de stok en de maat van de haaknaald? En hoeveelheid steken?
    Graag tot horens!

    Groet, Monique Jansen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Monique,

      Leuk dat je volger bent geworden :-).

      Ik heb een stuk van een gewone bezemsteel gebruikt als stok.

      70 vasten en dan per 5 gehaakt met haaknaald 3.

      Welk type garen kan ik je helaas niet meer vertellen ik heb de wikkel niet meer maar het heeft de dikte van gewoon haak katoen.

      Fijn weekend,

      Groetjes Mellanie

      Verwijderen
  2. Hoi hoi,

    Super bedankt!
    Zo mooi met vasten ertussen, dat ga ik proberen.

    Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Monique.

      Sorry, ik dacht dat je het over de kol had (ik had niet goed gelezen) de sjaal heb ik met een pvc buis gehaakt.die is net wat dunner dan de bezemsteel

      daar ben ik begonnen met 22 lossen en dan per 2 lussen 2 vasten, maar op 1 of andere rede kwam ik na een toer gewone vasten uit op 23 vasten. ik pakte dan bij het haken in de lussen 1x 3 lussen zodat ik weer op 22 kwam.

      De wol die ik gebruikt heb is van Lana grossa: Organico linea pura

      Veel plezier met haken.

      Verwijderen