29-08-12

Stokhaken..

Ik kwam vorige week dit boekje tegen en vond hem direct leuk.

Stokhaken.

Het schijnt een oude techniek te zijn waar je erg leuke eigentijdse dingen mee kan maken.

Het effect van het haken met een bezemsteel is heel mooi, de lussen geven een mooi effect.

Je kan er mooie sjaals, dekens, tassen maar ook kussens van maken.

Ik ben nu bezig om een sjaal te maken, het begin vond ik even lastig. Je moet even de handigheid krijgen hoe je de stok moet vast houden etc... maar daarna gaat het heel makkelijk.

Het eindresultaat zal ik laten zien als het af is.



Ik heb op deze site een uitleg gevonden hoe te stokhaken, daar word echter met een stokje gehaakt maar in het boek doen ze het met vasten.

Groetjes Mennie.

1 opmerking:

  1. Bedankt, wat een duidelijke uitleg, foto's zijn fijner dan een video of een verhaaltje vind ik. Zo vind je nog eens een mooie blog.

    BeantwoordenVerwijderen