12-08-12

42 af.....nog 158 te gaan.......

Ben deze vakantie begonnen met het haken van een deken voor mijn kleine dochter.
Maar wat een werk!!!

Ik zie op internet verschillende soorten dekens voorbij komen en vindt ze zo mooi.
Dus met mijzelf afgesproken dat als de kleine meid een grote meidenbed nodig heeft, ze een mooie gehaakte deken krijgt voor op haar bed.

Ik heb nog ongeveer 1 jaar en 3 maanden de tijd om hem af te krijgen :-)  dat moet wel lukken denk ik/hoop ik.

Ik heb het patroon gebruikt van een Afrikaanse bloem.
Op de site van " Karin aan de haak" heb ik het patroon gevonden in het Nederlands en ik moet zeggen dat het goed te doen is.
Na een paar bloemen weet je het patroon uit je hoofd en gaat het best wel snel.


Ik denk dat ik ongeveer 200 bloemen moet haken voor een redelijke deken.
Ik heb in 2 weken (vakantie) tijd 42 stuks gehaakt, maar dat gaat me nu (na de vakantie) niet meer lukken.


Ik heb een hele duidelijke uitleg (incl foto's) op deze site gevonden, het is wel in het engels maar samen met het patroon van Karin is het heel duidelijk.

Zie alleen op tegen het wegwerken van al die draadjes.........:-(

Groetjes Mennie.

3 opmerkingen:

  1. Dit wordt een prachtdeken!
    mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze bloemetjes ook geprobeerd, en ze zijn gelukkig makkelijker te maken dan ze er uit zien! Ik ga er een handtasje voor mijn nichtje van maken!
    Dank je ❣

    BeantwoordenVerwijderen